werk zoeken

Bijna elke jonge manager die voor het eerst ondergeschikten ontving, ervaart het eerste jaar een carrièrecrisis, ontgoocheling met een functie of bedrijf. Ze staan ​​helemaal niet voor 40 procent, keren terug naar een lineaire positie of vervangen een probleem – ze verhuizen naar een ander bedrijf in de veronderstelling dat dit het probleem is.
Redenen voor carrièrecrises
Inconsistentie van hun ideeën over de leidinggevende functie met de werkelijkheid. Er is meer verantwoordelijkheid en manchetten, de comfortzone is verloren en de peperkoek uit de nieuwe positie is helemaal niet duidelijk;
Pseudoprofessionaliteit in de stijl van “ik weet al hoe ik alles moet doen” en als gevolg daarvan grote problemen tot en met ontslag;
Moe van het niet kunnen delegeren;
Onvermogen om te eisen van ondergeschikten en collega’s;
Niet kunnen vuren;
Hoe de problemen van de crisis te overwinnen
Een combinatie van 2 methoden helpt.
1. Op zoek naar een echte mentor-mentor. Neem alsjeblieft geen theoreticus-psychologen en theoreticus-coaches. Je hebt iemand nodig die het allemaal zelf heeft meegemaakt.
2. Verschillende technieken leren:
Als je niet weet hoe je moet delegeren, denk dan altijd aan het begin van de taak “wie zal het doen” in plaats van “hoe zal ik het doen”.
Leer taken zo in te stellen dat de uitvoerder in een korte fase bewegingsvrijheid heeft. Dat wil zeggen: vrijheid geven, maar controle over elk resultaat.
Pseudo-professionaliteit wordt opgelost door het verbod om snelle beslissingen te nemen. Bestudeer elke stap van de oplossing 2 niveaus diep voor risico’s.
Los het onvermogen om te eisen van ondergeschikten op met verboden:
a) komen met een vraag, het antwoord is binnen 10 klikken in Google;
b) komen met “Ik weet het niet, ik weet niet hoe”, maar met opties voor oplossingen;
Voor beide acties – prima (je kunt informeel, zoals, je koopt vandaag koffie voor me), en help me niet beslissen of je hiermee bent gekomen.
Los uw onvermogen om te vuren op door een eenvoudige training – hoe te vuren “zonder persoonlijk”;
Kortom: geef regelmatig feedback, ook negatief, maar geen PM. We wijzen op de hiaten in het werk, en je bent niet gek. Waarschuw dat de baan niet werkt en leg duidelijk uit waarom.
Afwijzen, als u besluit, snel en redelijk, maar vriendelijk: laat alle hiaten zien die de persoon heeft gemaakt. Het is belangrijk dat een persoon vaak specifieke informatie van u over hem heeft gehoord, en niet alleen ‘ik vind het niet leuk’ en zonder iets persoonlijks.
Onthoud dat hoewel je bang bent om iemand te ontslaan, je jezelf twee keer riskeert. Je verspilt je tijd met het overdoen van zijn werk voor hem. Je bent niet zeker van de resultaten – een persoon kan het slecht doen, en alle manchetten zullen naar jou als leider gaan.
Succes!

https://www.vindazo.be