Goed communiceren met elkaar is één van de moeilijkste vaardigheden. Wilt u beter leren communiceren, zeggen wat u daadwerkelijk bedoeld en de ander leren begrijpen? Volg dan een communicatietraining. Voor wie is deze communicatietraining bedoeld?Een zeer effectieve communicatietraining kan eigenlijk voor iedereen geschikt zijn. Beter communiceren kan iedereen altijd nog leren. Maar voor sommige doelgroepen kan een communicatietraining echt van waarde zijn. Herkent u zich in een van de volgende uitspraken? Gaat u een gesprek of conversatie met onbekenden of in een groep het liefst uit de weg? Voelt u zich ongemakkelijk en wordt u al zenuwachtig bij het idee dat u een conversatie met iemand moet voeren? Wanneer mensen u vaak verkeerd begrijpen, weet u zich geen houding te geven? Dan is een communicatietraining zeker geschikt voor u. OnderwerpenTijdens deze communicatie training leert u een klein stukje theorie over de vele vormen van communicatie, wat de invloed is van uw lichaamstaal, hoe u non-verbale en verbale communicatie kunt toepassen, leert u gespreksvaardigheden en technieken om een gesprek aan te gaan en leert u hoe zich comfortabel voelt bij het voeren van gesprekken in grotere gezelschappen.
ResultaatNa het afronden van een communicatietraining kunt u direct resultaat merken in uw communicatiepatronen. Door de training weet u hoe u zichzelf het beste een houding kan geven tijdens een gesprek, u kunt zich duidelijker en directer uitdrukken, u weet hoe uw beperkingen kunt omdraaien in sterktes, u heeft geleerd om beter met kritiek op te gaan en daar op een gepaste manier te reageren. Tenslotte voelt u zich zelfverzekerd en heeft u meer vertrouwen om te communiceren met anderen. De training wordt vaak in kleine groepen gegeven, maar het kan ook desgewenst individueel worden gegeven. In de voorbereiding naar de training toe is er een telefoongesprek waarbij wensen en doelen in kaart worden gebracht. De communicatietraining wordt hier vervolgens op aangepast.
|