Belinda web
Image default
Woning en Tuin

Door vogelaanvaring vloog vliegtuig in brand tijdens het opstijgen

Zaterdag was een vogelaanvaring verantwoordelijk voor een vliegtuig dat in brand vloog in Atlantic City, New Jersey. Het incident vond plaats rond 18.00 uur, toen de vogel in de rechtermotor vloog van een Spirit Airlines-vliegtuig dat versnelde om op te stijgen van Atlantic City International Airport op weg naar Fort Lauderdale, Florida. De piloot kon het vliegtuig op tijd voor de lancering stoppen. Gelukkig, en dankzij de manier waarop de bemanning met de situatie omging, zijn er geen gewonden gevallen, zeggen functionarissen.

Een nieuwe video toont een vogelaanvaring waardoor een vliegtuig van Spirit Airlines in brand vloog in Atlantic City, New Jersey. op zaterdag.

Na de vogelaanvaring kregen passagiers hun geld terug, kregen ze reiskortingen en kregen ze de mogelijkheid om met een andere vlucht naar Fort Lauderdale te reizen, aldus een woordvoerder van Spirit.

Hoeveel aanvaringen zijn er met vogels in Amerika?

The Federal Aviation Administration (FAA) documenteerde naar schatting 10.000 vogelaanvaringen per jaar. Dat lijkt misschien een hoog aantal, maar ze verklaarden dat dit slechts de oorzaak is van ongeveer 50% van de vogelaanvaringen die plaatsvinden en dat velen niet worden gemeld. Dit is slechts één op een snel toenemend aantal vogelaanvaringen dat elk jaar plaatsvindt. Het is ook belangrijk op te merken dat vogelaanvaringen meestal geen invloed hebben op de motoren en dat vluchten in de meeste gevallen gewoon doorgaan. Ernstige schade veroorzaakt door vogelaanvaringen is zeldzaam, en de bedreiging voor passagiers buitengewoon.

Terwijl de FAA en de USDA hebben geprobeerd gegevens te verzamelen die hen gebieden en tijden met een hoog risico bieden die ze vervolgens kunnen gebruiken om het grote aantal vogelaanvaringen in de toekomst te voorkomen, gegevens die ze tot nu toe hebben ontvangen, zijn beperkt tot wat de piloten van de vluchten in hun rapporten hebben verzonden.

Uit eerdere vogelaanvaringen is gebleken dat ongeveer 55% hiervan overdag plaatsvindt, van juni tot oktober. Dit zijn de maanden dat de meeste Noord-Amerikaanse vogelsoorten migreren. Dit is in de eerste plaats het trekseizoen voor Canadese ganzen, de soort die verantwoordelijk is voor de meeste vogelaanvaringen, gevolgd door meeuwen en duiven.

De meeste van deze aanvallen vinden ook plaats tijdens het opstijgen, wat vaak niet resulteert in een crash of aanzienlijke schade aan iemand aan boord. Wat het wel doet, is dat luchtvaartmaatschappijen jaarlijks meer dan $ 650 miljoen aan schade kosten.

Waar komt deze stijging door?

De redenen die hebben geleid tot de gestage toename van vogelaanvaringen in de afgelopen 100 jaar, hebben te maken met de snelgroeiende populaties van vogelsoorten die het te comfortabel krijgen om in stedelijke gebieden te leven. De Canadese ganzen zijn sinds 1990 bijna vier keer zo groot geworden, van ongeveer 1 miljoen tot bijna 4 miljoen inwonende ganzen. De hoeveelheden spreeuwen namen zo snel toe dat ze gingen van 100 spreeuwen die in 1890 in Noord-Amerika werden geïntroduceerd tot een aantal van 200 miljoen, en naar verwachting zullen ze alleen maar blijven groeien.

Natuurlijk heeft het ook te maken met het feit dat we steeds meer afhankelijk zijn van vliegreizen om van en naar bestemmingen te komen. De toenemende efficiëntie van nieuwere vliegtuigen maakt ze ook minder detecteerbaar door avifauna.

Hoewel het lijkt alsof we niet veel kunnen doen aan deze vogelaanvaringen, hebben luchthavens veel verschillende stappen om ervoor te zorgen dat ze het aantal vogels beperken. stakingen die plaatsvinden. Deze praktijken omvatten het verwijderen van uitnodigende habitats in de omgeving, zoals bomen, voedselbronnen zoals insecten, en het beperken van waterbronnen waar vogels toegang toe hebben in het gebied.

Andere, intensievere methoden zijn onder meer het gebruik van geluidsafschrikmiddelen die vogels kunnen afschrikken, getrainde hondenvalken worden ook gebruikt om hardnekkigere vogels af te schrikken, soms worden radarsystemen geïnstalleerd en worden piloten en bemanning getraind om voorbereid zijn op een ernstigere vogelaanvaring.

Ondanks al deze maatregelen nestelen of nestelen grotere vogels zoals Canadese ganzen, spreeuwen en duivennesten vaak aan de buitenkant van luchthavengebouwen, op daken of op een van de vele overhangen of richels. Het is belangrijk dat in een dergelijk risicogebied voortdurend vogelafschrikkings- en controlemethoden worden gehandhaafd, want hoe minder vogels op luchthavens of omliggende gebieden kunnen rusten, hoe minder vogelaanvaringen kunnen optreden tijdens het opstijgen en landen.

 

https://www.zonnepanelenvogelvrij.nl/vogelnest-verwijderen/